HELLO BUSZ HÍRLEVÉL 2020 augusztus

Kedves Olvasó! Ön most a hellobusz.hu második hírlevelét olvassa. A havi rendszerességgel megjelenő kiadványunkban igyekszünk hasznos információval és érdekességekkel szolgálni olvasóink számára. Olyan cikkeket fogunk általában megjelentetni, amelyek utazásokkal, autóbuszos kirándulásokkal kapcsolatban tartalmaznak információkat. Reméljük, hogy hírlevelünkben mindenki talál saját maga számára érdekes és hasznos információt.

Egyre többen vagyunk 

A hellóbusz.hu portál indulása óta a regisztrált Autóbusz-üzemeltető partnerek flottája már több, mint 10 000 utasférőhellyel rendelkezik.. Közel kétszáz, kis- és nagy autóbusszal állunk a megbízók rendelkezésére. Tudjuk, hogy a buszos vállalkozók milyen nehéz időszakon mennek keresztül, így reméljük mielőbb beindul a turizmus. Eltökélt célunk, hogy a minőségi buszos turizmunt képviselve meghatározó közvetítői legyünk a hazai személyszállításnak úgy, hogy az utazóközönség maximálisan elégedett legyen az általunk kínált autóbuszos vállalkozók szolgáltatásaival. 


ÉRDEKESSÉGEK

Érdekesség - Szépen növekszik a Hello Busz facebook csoporttagjainak száma és az "Utazgatni jó - utazásimádók csoportja" facebook csoportunk.

A csoport tagok saját utazási élményeiket oszthatják meg másokkal, utazási ötleteket adhatnak és ezzel kedvet csinálhatnak mások számára az utazáshoz. Bízunk benne, hogy néhány hónapon belül napi gyakorisággal szaporodnak a csoport posztjai és ezéltal egy stabil utazóközösség jön létre.

CSATLAKOZZ TE IS A CSOPORTHOZ!

Információ: - Beutazási korlátozásokat vezetett be a kormány 07.15-től

Már azt hittük, fellélegezhetünk...🙁

Íme egy térkép arról, hogy hova utazhatunk "szabadon", vagy "korlátozásokkal" július 15-től.

Az erről szóló részletes rendelet itt olvasható, amit külföldre utazás előtt mindenképp érdemes elolvasni.:

https://magyarkozlony.hu/.../3ded363d88858fa8cb69.../megtekintes

Információ: - Külföldi utazás előtt még mindig hasznos lehet az EU új információs portálja.

Az Európai Unio létrehozott egy új portált, ahol utazás előtt megnézhetjük az éppen aktuális korlátozásokat és szabályokat az adott országra vonatkozóan.

https://reopen.europa.eu/hu/map/HUN 

Érdekesség - Több, mint 27.000 szakmabeli facebookozó olvasta el és reagált az "elgondolkodtató" írásunk első részére. 

Mi lesz veled Személyszállítás?

A kérdés költőinek hangzik, de nem az. Most valóban kérdés, hogy a tavasszal leállt nemzetközi és belföldi különjárati személyszállítás egyáltalán újra indul-e valaha,.......úgy igazán, mint régen.
Nem jönnek a külföldi turisták, nincs hajóztatás, a repülők is csak alig repkednek az égen és mi Magyarok is jelentősen korlátozva vagyunk, ha külföldre akarunk utazni.
De semmi baj, irány a Balaton! Tévedés ne essék, én imádom a Balatont. Talán országunk egyik legszebb helye és ha tehetem, hétvégenként elmegyek és magamba szívom az északi part csodás levegőjét. Igen án, de a Balatonra egyre ritkábban utazunk csoportosan ....úgy, ahogy azt régen tettük az osztálykirándulásokon. Mára egyre több az egyéni kiruccanás autóval, motorral, vonattal, sőt már egyre több a kerékpárral kiránduló honfitársunk is.
Igen ám, de ebben hol van a Magyar Autóbuszos Turizmus helye? Régen, ha otthonról elindultam valamerre, nem volt olyan, hogy ne találkozzak szembe jönni az úton 5-10 darab szebbnél szebb autóbusszal. Mára jó, ha látok egyet-kettőt. De hol van a többi busz? Hol pihen? Mit csinál? ....sajnos tudom a választ: Áll az autóbuszos vállalkozó telephelyén. Nem megy sehová, nem szállít embereket, nem megy rendezvényekre, nem megy kirándulni, nem megy nyaralni,.....csak áll és vár,......de meddig?
Vajon meddig bírja a vállalkozó magatehetetlenül nézni a gyönyörű buszt az udvarán, vajon a "pénzemberek" meddig hiszik el neki, hogy "bízzanak benne mert, mindjárt újra itt a szezon és lesz munka és Ő akkor ismét gyerekeket fog szállítani, nyugdíjasokat, sportolókat és mindenkit, úgy, mint régen". Csak remélhetjük, hogy ezek a "pénzemberek" hisznek neki és közösen várják az indulást.
Ha egyszer a vállalkozó úgy dönt, hogy nem bírja tovább és megválik szeretett autóbuszától .... és sokan-nagyon sokan így tesznek még, mert Ők sem bírták tovább,.... akkor mivel megyünk majd focimeccsre, Egerbe a Szépasszonyvölgybe, mivel utazunk majd Pécsre, mivel mennek gyerekeink osztálykirándulásra, mivel mennek szüleink színházba? Akkor már sajnos nem lesz mivel. Nem lesznek közös élmények, közös nevetgélések, nem jönnek létre új barátságok utasok között, nem kerül elő egyik utas zsebéből sem a pálinkás üveg .......hm. majd vonattal megyünk....ja hogy az nem ugyanaz?! ..... Hát tényleg nem.
Mit lehet hát akkor tenni? Várni a csodát, várni mások segítségét, várni valamire?
Tudja valaki a választ?

www.hellobusz.hu

  

Érdekesség - Írásunk második részét is nagyan sokan olvasták és véleményezték. 

Mi lesz veled Személyszállítás? (2. rész)

A bejegyzésünk kommentjeit olvasva látom, hogy senki sincs könnyű helyzetben. Mindenki aggódik valamiért. ...a munkájáért, a vállalkozásáért, a munkatársaiért, a családjáért. Mindenki figyeli a körülötte zajló eseményeket és latolgat. Vajon idén elindul a szezon, vagy csak jövőre,...vajon addig kibírom még valahogy, vagy már az sem segít rajtam, ...vajon elküld engem is a főnököm, vagy még bírja egy darabig? De meddig?
Egy napokban megjelent hír szerint az utazási irodák is nagy bajban vannak, bevételük jelentős részétől elestek, veszteségesen üzemelnek. Mint tudjuk, az utazási irodák látták el munkával az autóbuszos vállalkozások egy jelentős részét. Belföldi és nemzetközi csoportszállítási feladatokkal bízták meg a vállalkozókat.....mára ezen megbízások száma is igen drasztikusan lecsökkent a különböző szigorítások miatt (sárga ország, piros ország, PCR vírusteszt 😷). A napokba egy Görögországba tartó járaton a hírek szerint 2 utas és 3 gépkocsivezető utazott. 😞 Egy vírustesztért 30.000 Ft-ot is elkérnek a laborban..... Ez egy család esetén 120-150 ezer forint plusz kiadás az amúgy sem olcsó nyaralás költségein felül..... nem csoda, ha nincs UTAS!!!
Mit lehet tenni? Ezidáig (a vírus előtti ideig) leginkább azt kellett eldönteni, hogy a magától telefonon jelentkező csoportot el tudjuk-e vinni például a budapesti állatkertbe, van-e épp szabad buszunk az adott időpontra? ....Addig mára elébe kell menni a dolgoknak, a kezébe kell vegye mindenki a saját egzisztenciáját. ....mert valljuk be, erről is szó van. Ha abból indulunk ki, hogy az idei szabadságok nagy része már elfogyott, külföldre nem nagyon mehetünk, hamarosan kezdődik a gyerekeknek az iskola (na, ez még sajnos nem biztos...sőt!), akkor nem marad más hátra, a belföldi csoportos turizmust kell felfuttatni.
Hogyan? Pár napos kirándulásokat, körutazásokat, programokkal egybekötött különleges utazásokat kell kínálni az utazni szándékozóknak. A mai divatos szóval élve, attraktív programot kell kínálni. Persze az utazás szervezés egy külön szakma, de egymással összefogva (utazásszervező-autóbuszos vállalkozó) sikerülhet túlélni a XXI. század egyik legnagyobb válságát. Találjunk egymásra, keressük egymást!
Ehhez mi felajánljuk internetes platformunk ingyenes használati lehetőségét minden érintettnek, hiszen mindannyiunk közös érdeke a minőségi utasturizmus ismételt beindulása.
Szervezzetek utakat, töltsük meg a buszokat! ...ez még egy jó szlogennek is beillene akár 🙂
Remélem az első fotó csak egy rémálombeli állapotot tükröz és nem a valóságot... legalábbis hamarosan.

A www.hellobusz.hu csapata


Érdekesség - Együttműködési megállapodást szorgalmazunk több utazásközvetítő szolgáltatóval a belföldi turizmus fellendítése érdekében 

Pár napos kirándulások, körutazások, programokkal egybekötött különleges utazások szervezéséhez keressük az utazásközvetítők együttműködését.  Bízunk benne, hogy rajtunk keresztül kialakul egy egészséges és hosszú távú munkakapcsolat az utazásközvetítők és az autóbuszos vállalkozók között.  Találjunk egymásra, keressük egymást!


Gondolkodó - 380?

Menni, vagy nem menni ennyiért kilométerenként? Sok, kevés, vagy elég? Ezt mindenkinek magának kell tudnia. Néhány autóbuszos vállalkozó azt mondja kevés, ennél jóval többért mentem anno,... az UTAZÓ azt mondja sok, ...akkor hol van itt az igazság? Az igazság az önköltség számításban rejlik. Mint tudjuk, egy autóbusz önköltségét több dolog befolyásolja. Az autóbusz vételára, üzemeltetésének költségei, személyi jellegű kiadások, amortizáció, adó-és biztosítási díjak, útdíjak, vállalat irányítási költségek és még nagyon sok minden. /Az önköltség számításhoz a két érdekképviselet (NiT Hungary, MKFE) honlapján is találunk kalkulátort, ha érdekképviseleti tagok vagyunk./ Ha nem ismerjük az önköltségünket, akkor meg sem tudjuk adni a választ a kérdésre. Menni, vagy nem menni 380 forintért? Tehát vannak vállalkozók, akiknek a 380 Ft/km fuvardíj fedezi a költségeit, sőt még egy bizonyos vállalkozói nyereséget is képez és vannak, akiknek az önköltségük olyan magas, hogy nekik ez kevés. Természetesen magasabb fuvardíjat is el lehet kérni egy csoportszállításért, de akkor magasabb szolgáltatási minőséget is kell nyújtani. Azt is tudjuk, hogy a havi futott kilométer is nagyban befolyásolja, hogy mennyiért érdemes elvállalni egy szállítási feladatot. ...és akkor még ott van a konkurencia. Konkurencia nekünk mindenki, aki képes tömegeket (csoportot) szállítani. Konkurencia a MÁV, a VOLÁNBUSZ, a légitársaságok és a többi különjárati személyszállító vállalkozó. A személyszállítás szezonális jellegű szolgáltatás. Ezt is figyelembe kell venni, amikor megadjuk a választ. Vannak költségek, amelyek havonta jeletkeznek és vannak, amelyek időszakosan. de nekünk éves bevételi viszonylatban kell számolnunk és úgy kell meghatároznunk a szállítási díjunkat.

.......de tudom ezzel most nem mondtunk újat..    Szóval menni, vagy nem menni 380-ért? 

AUTÓBUSZOS HÍREK

Hír! - Egységes stratégiai irányítás a vasúti és autóbuszos közlekedésben (MÁV-VOLÁNBUSZ)


A közlemény szerint az egységes irányítási struktúra megteremtésével megvalósul az a kormányzati szándék, hogy a jövőben az ország valamennyi településén javuljon a közösségi közlekedési közszolgáltatás, a vidéki lakosok mobilitásának biztosítása, a városi és agglomerációs forgalom pedig a környezetkímélő közösségi közlekedésre terelődjön át.
A közös stratégiai irányítás hosszú távon megteremti az egységes autóbuszos és vasúti menetrend kialakításához, a vasúti ráhordó hálózatok és a menetrendi csatlakozások fejlesztéséhez, valamint az egységes jegy- és tarifa rendszer, utastájékoztatás és arculat kialakításához szükséges feltételeket - hangsúlyozták.
Az irányítási struktúra változásával kiemelt hangsúlyt kap a közlekedési szakmában dolgozók szociális biztonságának és megbecsülésének további erősítése, a munkahelyek megőrzése, illetve a közlekedésben dolgozók hivatásának és életpályamodelljének versenyképessé és vonzóvá tétele - áll a közleményben.
A társaságok önállósága, szakmai irányítása, a társaságok által ellátott személyszállítási feladatok nem változnak.

forrás:mti.hu


Hír - 2020.08.20-án lép hatályba az új MOBILITÁSI CSOMAG 

Többek között megváltoznak a vezetési irő-és pihenő időre vonatkozó szabályok. A 2020_1054 EU rendelet részletesen tartalmazza a változásokat, amely az  561/2006/EK rendeletnek a maximális napi és heti vezetési időre, a minimum szünetekre, valamint a napi és heti pihenőidőre vonatkozó minimumkövetelmények és a 165/2014/EU rendeletnek a menetíró készülékkel történő helymeghatározás módosításáról szól


LEGYÉL TE AZ ELSŐ, AKI ÉRTESÜL AZ ÚJDONSÁGOKRÓL!